Descoberta
és una empresa que es dedica a la creació, la gestió, l'organització, la dinamització,
la producció i la formació de projectes relacionats amb la cultura, l'educació, el lleure,
el turisme i l'esport.
Els
serveis que oferim als centres educatius són l’origen i la prioritat de
Descoberta.
Proposem també tallers i dinàmiques participatives als mateixos centres educatius.
També gestionem viatges de final de curs a l'estranger amb idiomes i estades culturals a les nostres comarques per a grups de fora. a través de la nostra agència de Viatges
DAB (Discoveries Around Barcelona)
Equip educatiu
Descoberta disposa d’un departament propi de serveis educatius dirigit per la Mireia Maluenda (Pedagoga) i la Laia Tarafa (Pedagoga) des del qual s’organitzen tots els projectes vinculats a l’escola i el món del lleure.
Conta
amb un equip propi de coordinadors/es i monitors/es de lleure,
dinamitzadors experts en infants i joves, animadors sociocultuirals i
talleristes.
Al tenir escola de formació pròpia, posa molt en valor la formació continua dels seus treballadors.
Serveis educatius
- Activitats d'un dia.
- Estades educatives i crèdits de síntesi.
- Més serveis de monitoratge.
Equips
de monitors per realitzar activitats diverses relacionades amb l’àmbit
escolar o amb l’educació en temps de lleure. L’empresa gestiona equips
humans, que assumeixen tasques concretes, per donar la resposta més
adequada a les demandes de les escoles.
D’aquesta manera, realitzem
programacions especifiques, creades i dissenyades especialment a partir
dels interessos dels centres, les associacions de pares i mares o
d’altres institucions.
- Tallers i activitats a l’escola.
- Activitats extraescolars.
- Casals i colònies d’estiu.
- Menjadors escolars
- Monitors d’acompanyament.
Objectius generals
Respecte als centres escolars:- Oferir
un suport a la tasca dels professionals de l’educació, escoltant,
informant i proposant els diferents serveis segons l’interès de cada
centre.
- Proposar activitats per a infants i joves que confirmin i complementin el currículum escolar.
- Adaptar la proposta bàsica d’activitats al projecte educatiu de cada centre.
- Facilitar la relació dels centres amb empreses o entitats subjectes a oferir serveis d’interès per les escoles.
Respecte a les activitats: - Dissenyar activitats adients a cada grup d’edat i als objectius educatius.
- Tenir en compte qüestions d’organització, funcionalitat i seguretat en totes les activitats.
- Estudiar
les necessitats de cada moment per tal d’adaptar la programació a les
circumstàncies, així com poder reaccionar amb eficàcia als imprevistos.
- Oferir activitats adients i atractives per tot el calendari escolar.
Respecte a la projecció social del nostre àmbit de treball:- Reclamar el valor social dels professionals de l’àmbit sociocultural.
- Oferir una proposta professional i de qualitat en un àmbit amb moltes deficiències estructurals.
- Donar
sortides laborals, experiència professional i formació a joves
estudiants i professionals de l’àmbit educatiu amb poques possibilitats
d’accedir a llocs de treball relacionats amb aquest món.
Trets d'identitat
- Activitats completes. Oferim una proposta d’activitats lúdiques i
d’ensenyament aprenentatge especialment dissenyades i planificades per a
infants i joves en etapa escolar.
- Metodologia activa i participativa.
- Elaborem propostes atractives i engrescadores, on els nens i nenes són els protagonistes del joc i de l’aprenentatge.
- Professionalitat. Realitzem la nostra feina de forma acurada, seriosa i responsable.
- Atenció
a la diversitat. Volem adaptar la nostra feina als professionals de
l’educació i a les diferents entitats a qui oferim els nostres serveis.
- Prendre els infants com a protagonistes, tant del procés d’ensenyament aprenentatge, com de les propostes lúdiques.
- Plantejar les activitats escolars des d’una visió global, com un espai de convivència, joc i aprenentatge.
- Elaborar programacions completes i equilibrades.
- Crear elements i dinàmiques motivadores per propiciar l’aprenentatge i la participació.
- Afavorir
la convivència i la relació entre els nens/es, en la metodologia de les
activitats programades i en els moments d’activitat quotidiana.
- Treballar els hàbits i l’educació en valors, tenint en compte els trets de cada centre.
- Afavorir la participació dels nens i nenes en totes les activitats.
- Potenciar la creativitat i la imaginació.
- Afavorir
que cada nen/a construeixi els seus coneixements mitjançant el contacte
directe amb l’entorn, l’observació, la recerca d’informació i
l’experimentació.
- Facilitar l’adquisició de nous coneixements per tal de propiciar un aprenentatge significatiu.
- Vincular joc i ensenyament per aprendre de manera atractiva i engrescadora.
- Tenir en compte les característiques del centre i del grup-classe.